Datorkrasch

Datorn har lagt av igen sa nu hamnar bloggen pa is ett tag. Jag kommer stanna har i Cluj over julen och plugga. Tentaperioden ligger sa nara inpa efter jullovet sa jag vagar inte riskera att tappa studietakten. Ni far ursakta hur jag skriver men jag sitter vid ett engelskt tangentbord.

Jag ska forsoka fa tag i en billig netbook nu i helgen. Man blir verkligen handikappad utan egen dator.

Pa fredag ar det prov i farmakologi. Vi har ca 400 slides om pharmacokinetics. Jag gillar pharmacodynamics mycket mer. Allt har gatt bra hittills. Vi har borjat titta lite smatt pa rontkenbilder men hittills bara relaterat till lungsjukdommar.

Idag var forsta dagen med sno i Cluj. Det ar svinkalla och tidiga morgnar tar emot en del. Men nar det kanns outhardligt tanker jag tillbaka pa nar det var sommar har och 40 grader. Da kanns frostbitna nasborrar inte sa illa plotsligt.

Jag saknar familjen. det kanns som om jag missar sa mycket. Allt som heter liv och socialt beteende kastar jag bort. Tiden flyger forbi och jag lever mitt liv i mina bocker. Det blir ensamt ibland. Jag hoppas kunna bygga upp den sociala biten till sommaren. Fast mest vill jag umgas med min familj.

Tack for alla fina kommentarer. Jag blir sa glad nar jag laser att bloggen ar en inspiration for er och att ni gillar den.

Hoppas det loser sig for dig Joanna! Vagen till malet ar aldrig kort. Kampa sa gott det gar.

Kram pa er alla ifran ett iskallt Cluj. Vi snackar jacka och tredubbla strumpor. Inomhus.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Antar att isoleringen på husen inte är så bra med andra ord. Hoppas det löser sig med datorn, vore ju en fin julklapp från familjen om inte annat *blinkar med ögat*.

Förstår att det blir ensamt när man är borta från familjen så mycket, ännu värre nu när datorn lagt av och möjligheterna till skype minskar avsevärt.

Hoppas du sätter tentorna nu så du kan få en "lugn" sommar med värme, vovve och bad haha!

/Tomas

Blaklint sa...

Tack så mycket ! Kan ju trösta dig me att min dator tyvärr också krascha här i tisdags , väntar på en återställningscd som ska komma och ja mina renskrivna laborationer de sa ja hejdå till i tisdags! Ja kämpar på oh ja! Det är svinkallt i Gbg med gick i strumpor, raggsockor och vinterskor me specialsula i samt långkallingar å skidställ. Imorgon blir det runt 14 minus fy tusan ....å en annan måste jobba i det vädret :( Stå ut , uthärda å snart kommer det bli bättre . Tänker på dig men du e inte ensam i höst har ja tackat nej och sagt nej oftare än hej pga tidsbrist och ekonomi:(

Skicka en kommentar