Farmakologi

Jobbletandet går inte speciellt bra. Jag söker nya jobb varje dag men det blir alltid samma svar: "du söker för sent" eller "du är i Sverige för kort tid för att vi ska kunna erbjuda dig ett jobb". Jag känner mig smått meningslös men så fort jag får tid över så studerar jag farmakologi. Jag är redan på tredje kapitlet och har lyckats limma in en del läkemedel i huvudet redan. Men när jag läser igenom alla listor med namn på läkemedel blir jag nästan yr i huvudet. Att memorera hela telofonkatalogen känns som en mer realistisk utmaning just nu.





Jag undrar om någon har något tips utifrån egen erfarenhet. Jag känner mig lite vilsen när det gäller vart jag ska hitta bra information. Jag pluggar just nu ifrån lärarens material som jag fått av folk i de högre klasserna samt e-böcker. Jag har också skaffat flash-cards men det känns som att jag bara har kastat mig in i denna djungel av komplicerade namn och kemiska reaktioner utan att ha någon struktur på det hela. Men det är nog så alla upplever farmakologi. De säger att det är det tyngsta man läser på hela läkarlinjen och därför känns det så viktigt att börja i god tid. Jag vill känna att jag har koll och inte bara pluggar till tentan utan för att kunskapen ska finnas där senare när jag ska ut på sjukhusen.

Så om ni sitter på något värdefullt tips får ni gärna dela med er! Tack för att ni kikade in

0 kommentarer:

Skicka en kommentar