Böckerna har kommit!

Fortfarande inget sommarjobb i sikte och tiden börjar ticka iväg. Jag känner mig trött och hängig hela tiden som att stressen inte riktigt släppt ännu efter tentaperioden. Jag har varit sjuk från och till i två veckor och det börjar bli riktigt irriterande. Jag har halkat efter med träningen och jag orkar inte plugga så mycket som jag vill. En glad nyhet är dock att alla böcker jag beställt äntligen har kommit! Jag rekommenderar dem starkt till er som ska börja läsa tredje året nu:


Mina älsklingar!

Om ni klickar på bilden kan ni zooma in så ni ser bättre. Det blir så mycket lättare att studera nu när man slipper leta upp saker på google hela tiden. Harrison's kommer dessutom med en dvd som innehåller massor av extramaterial bland annat flera instruktionsfilmer som kommer komma väl till användning i semiologin.

Men farmakologin är det jag biter hårdast i just nu. Det går bra och sakta men säkert tuggar jag igenom allt material som vi ska läsa den första terminen nu i trean. Lipincotts pharmacology (edition 5) är strålande! Tydliga förklaringar med bra bilder. Skulle inte förstå alla komplicerade kemiska reaktioner lika bra utan den.

Här kommer lite bilder ifrån helgen. Jag var på kusinträff och fick äntligen umgås lite närmre med farmor, faster, Birgit och mina "små" kusiner. Det är så kul att se dem växa upp och bli vackra kvinnor. Jag har varit med ända senan de var nyfödda små knyten.





Vi hade riktigt mysigt som ni ser på bilderna. Känns fantastiskt att vara nära familjen igen.



Men jag kan inte låta bli att sakna Cluj också. Jag saknar studierna. Det är så tryggt på något sätt. Jag förlorar min identitet lite när jag inte studerar känns det som. Plus att Cluj har blivit mitt hem. Kommer bli svårt när jag ska flytta därifrån om fyra år. Jag kommer nog ägna största delen av veckan i farmakologiboken. Jag hoppas verkligen att jag är frisk till helgen så jag kan ta mig till gymmet!

Kram på er!



3 kommentarer:

Anonym sa...

det syns att du e lycklig! =)

Anonym sa...

hej, jag undrar en sak, hur brukar du träna när du är hemma i gbg? jag menar, du är väl barahär över sommare, oh det blir väl dyrt med gymkort? ä du ute och springer istället?

Alexandra sa...

Vad roligt att det syns att jag mår bra! När det gäller träningen: Jag har fått hjälp av mina föräldrar så att jag kan träna på gym. Hade aldrig haft råd annars. Jag brukar gå varannan dag. Jag önskar att jag hade orkat ta mig ut och springa istället men gym funkar bäst för mig.

Skicka en kommentar