Sista tentan


Kan det sluta vara så här varmt!? Jag kan knappt tänka i denna hettan. Och varmare ska det bli för varje dag nu i veckan. Himlen är knallblå utan minsta molntuss i sikte och solen är så stark att det känns som att man ska få solsting även om man står i skuggan. Tack och lov är det bara en tenta kvar nu. Imorgon kl 10.00 gör jag epidemiologin. Sedan är alla tentor avklarade för denna gången.

Jag ska stanna här tills den 12:e juli senast. Anledningen är att jag behöver dubbelkolla allt med dekanatet innan jag åker hem. Jag vill kunna se alla mina betyg på papper. I fredags sa de till mig att de får in alla uppgifter de behöver ifrån lärarna för att kunna sätta alla slutbetyg någon gång efter den 6:e juli. Eftersom det varit strul förr så tar jag inga risker längre. Jag lämnar inte Cluj innan jag är hundra procent säker på att jag kan börja trean i oktober.

Jag hoppas på att den svenska sommaren är som vanligt. Sval och regnig. Det känns väldigt lockande just nu. Mest av allt hoppas jag att jag på något magiskt sätt lyckas hitta ett sommarjobb när jag kommer hem.

Håll tummarna imorgon är ni fina!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar