Motvind



Idag blev jag nekad att göra tentan igen. Jag är så trött och yr av allt springande, tjatande och inte minst sömnlösheten. Jag har stressat inför denna tentan länge nu och stressen viskar i mitt öra att jag måste sätta högsta betyg nu när jag får göra om tentan. Och nu ska jag ha det hängandes över mig tills den 11e juli. Jag vill bara ha denna ettriga jobbiga idiotiska tentan gjord. Så typiskt att ämnet jag är minst intresserad av i världen ska vara det jag nu sitter och lär mig bäst. Vi lever i påtvingad symbios jag och epidemiologin. 

En klasskompis la just upp en passande statusuppdatering på facebook:

"Detta landet knäcker även de tuffaste av karaktärer" 

Det stämmer bra. Man blir kuvad efter ett tag här nere. Vissa dagar hatar jag Cluj. 









3 kommentarer:

Timbo sa...

Fyfan, lider med dig.

Blåklint sa...

Ja usch, det här får en till att avskräckas en hel del med ansökningarna Till läkarutbildningen i Rumänien, men allvarligt talat hur gör andra får de kämpa på ett sådant ohumant vis som du med? För jag blir bara arg och upprörd när jag läser det här !

Anonym sa...

oj det låter inte kul, men bit ihop! det löser sig säkert!=)

Skicka en kommentar