Väntans tider

Ja nu blir det inte mycket uppdateringar. Dels för att det är så otroligt varmt så att jag blir latare än någonsin och dels för att jag inte är hemma så mycket. Jag är en del på bibloteket eller på gymmet eftersom det är så tråkigt och varmt hemma. Det finns inte mycket annat att göra än att plugga inför den sista tentan och tiden sniglar sig fram. Jag vill hem till svala Sverige nu och träffa min familj!

Så typiskt att denna sista tenta skulle krångla så här! Nu har de skjutit upp datumet för omtentan ytterligare. Nu säger de 16:e juli istället för 11:e. Men jag uppskattar att labblärarinnan ringde mig imorse och berättade det för mig personligen. Så jag slapp komma dit på  onsdag utan att någon kom. Det uppskattar jag verkligen.

Så nu blir det till att sitta kvar i skållheta Cluj ett tag till. Så skönt det ska bli när epin är klar så jag kan fira att andra året är färdigt!

Jag fyllde 25 i fredags också. Det är inte roligt att bli äldre och värre är det när man är så långt ifrån familjen och ingen firar en. Då känns det sorgligt att sitta i Rumänien. Sjukt att tänka på att jag nästan bara var 20 när jag kom hit. Tiden går så läskigt fort. Känns som att det var en blinkning sedan jag jobbade som servitris och inte hade en aning om vad jag ville göra med mitt liv.

Kan bara hoppas att jag lyckas lista ut hur jag bäst ska spendera min tid innan det är för sent. Jag börjar tro att det är en konst man aldrig riktigt lär sig.





1 kommentarer:

KajJ sa...

Vilken situation du har hamnat i. Enda trösten är väl att trilskande dekanat finns det väl i hela världen. Så du är säkert inte ensam om det du råkat ut för. Jag menar att det är inte säkert att det hade varit enklare i Sverige med den sortens problem du har haft. Det gäller att vara vaksam under arbetets gång och inte skjuta till morgondagen vad du kan göra i dag.
Förresten så är det väl inte varmt i hela Cluj. Du kan väl ta några promenader lite längre ut än i själva centrum. Där fanns ju mycket vackert att se vad jag kommer ihåg. Så får du lite kondition innan du kommer hem och kan hänga med din mamma på hennes promenader med Yoda. En hundring till glass kan jag alltid skicka till dig som tröst om du vill. HK.

Skicka en kommentar