En vecka kvar!







Jag är fortfarande stationerad på samma ställe som för tre månader sedan. Är i biblioteket från 08.00 till 15.00 sedan sitter jag här vid fönstret tills 01.00 ca. Nu har jag läst igenom och repeterat det mesta och läser histologi mikrobiologi och fysiologi simultant. Jag hoppas klara rumänskatentan på de rumänskakunskaper jag redan har. Fysiologin och histologin är riktigt roligt att läsa och jag tröttnar aldrig. Mikrobiologi och jag kommer däremot inte överens. Alls. Jag gillade mikrobiologi 1. Nu läser vi virologi, antibiotika och bakterier. Känns som att springa upp för en backe, i motvind. Medan det regnar. Och haglar.....

Måste passa på att rekommendera denna boken i histologi:

Hittade den i biblioteket för några veckor sedan. Den har hjälpt mig oerhört mycket. Utförliga bilder och bra förklaringar. Önskar jag hade den när jag läste histologi 1.

Gud jag har glömt hur det känns att ha fritid. Nu är varje minut viktig och allt annat i mitt liv får vänta tills efter den tionde. Jag har lagt allt åt sidan och försöker köra på robot-mode. Min bästa vän just nu är kaffe. Hade aldrig klarat mig utan det.

Oj vad jag ska fira om jag klarar detta!! Jag ska fira som aldrig förr. Vilken lycka och den är så nära nu. Bara en vecka kvar sedan är detta över!

Back to studies!

Japp, såhär brukar det se ut. En bild säger mer än tusen ord.

Kom ihåg, sänd lyckotankar och håll carpals och tarsals mellan den 5:e september 09.00 och den 10:e september.



4 kommentarer:

Anonym sa...

lycka till, btw du e snygg även när du pluggar =)

blaklint sa...

vilken energi, omg får dåligt samvete över att jag bara sitter ca 5-6 timmar med mitt pluggeri men jag jobbar också så det är lite svårt, hur gick de med praktiken på akuten ? så nyfiken, tackade du nej till den många lycko kramar från mig !!!

Anonym sa...

Är den där rosa skärmen en dator? så häftig....

Anonym sa...

UPPDATERAAAA SNÄLAAAAAAAAAAAAA :)

Skicka en kommentar