Sommarloooov!!



Sorry! Inte mycket uppdateringar nu tyvärr. Har ingen egen dator och bor lite här och där. Dessutom har jag tusen människor att träffa nu när jag just kommit tillbaka. Har varit en del på stranden och jobbat på brännan jag inte har =) Och träffat Veronica så klart.


Någon ville att jag skulle skriva om smink och kläder. Det är inte något jag tycker är jättekul att skriva om men varför inte =)


På lördagen träffade jag Veronica och vi drog ut och tog oss ett glas och tjatade som vanligt om allt och inget i flera timmar.

Veronica gjorde det jag trodde var omöjligt, hon lockade mitt hår! Det är helt hopplöst spikrakt annars men hon lyckades riktigt bra. Detta får bli sommarlooken ;)



Har alltid gillat att ha håret lite slarvigt uppsatt. Ska passa på att tacka mormor för det fina armbandet jag har på mig på bilden.


Lille hunden är överlycklig över all natur han har att springa runt i. Han är så lycklig så att han inte vet vart han ska göra av sig själv. Här där pappa bor finns det också en hel del honhundar och Yoda som just har blivit könsmogen har the time of his life =)

Innan jag åkte från Cluj gick jag på modevisning. Både Hillen och Egill gick modeller på catwalken. De är så duktiga tycker jag. Det är roligt att de båda jobbar som modeller här nere och fick vara med på Bukarest fashion week. Woop woop!




Och sist men inte minst. Någon undrade vad jag hade för böcker att rekommendera. Här kommer de:


Fjodor Dostojevskij "brott och straff" - Tung bok men mycket intressant.



Camilla Läckbärgs böcker är lättlästa och passar alla. Jag älskar deckare och hennes är några av de bästa jag läst. Böckerna ovan är mina favoriter men jag gillar alla böcker hon har skrivit skarpt.


Daniel Keyes "flowers for algernon" Handlar om en mentalt handikappad pojke som genom ett kirurgiskt ingrepp blir väldigt smart. Jag kunde inte slita mig ifrån denna boken.


"Of mice and men" av John Steinbeck. Detta är en väldigt fin bok. Handlar om vänskap, kärlek och allt där emellan.



Sist men inte minst:
Tack o stora bror för att jag får ockupera din dator och skriva mina långa blogginlägg här.

4 kommentarer:

Anonym sa...

du är så vacker! jag tycker att du blir finare och finare dessutom! =)

Anonym sa...

WOW så snygg uppsättning? Hur har du gjort den? Kan du visa? Med bilder??

Alexandra sa...

Tack så mycket. Vilka fina kommentarer! Jag kan tyvärr inte avslöja hårtricket. Det är Veronica som har kommit på det och jag har lovat att hemligheten ska dö med henne :D

Anonym sa...

Snälla, berätta hur man lockar håret sådär?

Skicka en kommentar