Sjuk

Usch, jag är fruktansvärt förkyld och har feber. Kommer knappt upp ur sängen. Har ångest eftersom jag missade fysiologin idag :/ Får hoppas att det blåser över till påsklovet. Vet inte om jag skrev att jag har blivit beviljad studiemedel av CSN. Känns jättebra. Kul med lite medvind =) Får dock bara pengar för deltid vilket är lite synd. Men man ska inte klaga.

Annars händer inte mycket. Det är därför det är snålt med uppdateringar just nu. Är jag inte i skolan pluggar jag, spelar, eller tar hand om hunden. Mitt schema denna terminen är underbart: Måndag: Rumänska 12.00-15.00
Tisdag: Informatik 08.00-09.00
Onsdag: Fysiologigenomgång 10.00-12.00
Torsdag: Ledig
Fredag: Cellbiologigenomgång 14.00-17.00

Har mycket ledig tid med andra ord :) Känns svårt att hålla rutiner, lägga sig i tid, äta rätt osv. Hoppas alla har det bra. Håll tummarna för att jag blir frisk snart! Puss



Yoda hälsar ^^

4 kommentarer:

Anonym sa...

jättegullig hund, hur kom du på namnet?

Alexandra sa...

Tackar! Jag älskar sci-fi så Yoda kändes som ett passande namn. Tänkte på Buddah, noodle eller ursus men tillslut blev det Yoda. Han borde dock heta lilla monstret, han är en ganska träskallig liten tuffing <3

Mvh - Alexandra

Anonym sa...

tja, bra blogg! jag brukar läsa den ofta =) jo jag tänkte bara fråga dig en sak då jag också har planer på att plugga till läkare. Tyvärr räcker inte mina betyg i Sverige eller något annat nordiskt land så jag tänkte testa lyckan i någon öststat. Jag har varit inne på Rumänien då priset verkar överkomligt. Men jag har läst runt lite och hört med folk, och då får jag höra ganska negativa saker. Jag vet att mycket är fördomar såklart (som alltid, suck) men det verkar som att det kan bli en praktisk svårighet efter examen att få arbete i Sverige. Vissa ställen anställer tydligen inte läkare med rumänsk läkarlegitimation, utbildningen kantas av fusk och korruption etc. Är detta sant? =S Vad är det som gör att utbildningen fått ett så dåligt rykte? Polen och Ungern verkar man inte tala lika illa om. Jag hoppas att du kan svara på mina frågor, det skulle vara snällt. Tack för en bra blogg! =)

Anonym sa...

Krya på dig gumman. Kram mamma

Skicka en kommentar