En liten varning

Möt calea turzii. Gatan jag bor på. Jag hatar denna gatan av hela mitt hjärta. det finns inga trottoarer, knappt några övergångsställen, inga mataffärer nära till hands, under kvällstid är gatan alltid kantad av prostituerade, den ligger långt från centrum och det är aldrig ALDRIG tyst. Vägen kantas dock av nybyggda lägenhetskomplex, så som det jag bor i, vilket vi svenska studenter lätt kan luras av... Jag bor just nu i en etta för ett helt okej pris. Den är helt nybyggd och väldigt fräsch och fin. Den är helt perfekt. Tills man går ut. Calea turzii ser ut som efterklangen av ett atombombskrig. Det tänker man dock inte på när man ser hur fina lägenheterna är inuti. Så låt detta bli en varning till alla nya studenter i Cluj. Jag har tre kriterier (från och med nu) när jag letar lägenhet. 1. Nära skolan (jag åker taxi till skolan för en förmögenhet varje dag eftersom det tar år att gå härifrån och det finns inga trottoarer. Jag är lite trött på att vada i lera i 30 minuter till skolan två ggr om dagen) 2. Nära till livsmedelsaffärer 3. Nära till en park eller dylikt (för hundens skull)

Här kommer lite bilder:

Fina nya lägenhetskomplexet.

Precis utanför.

Vägen precis utanför huset. Nästan omöjlig att komma över under dagtid (då man vill komma över till macken) och full av prostituerade rumäner nattetid.


Och det jobbigaste utav allt. Det finns inga trottoarer. Bara lera! Har förstört två par skor på en månad. Jag hatar denna gatan!


Nu till roligare saker. Fick låna söta Alex systemkamera och tog lite bilder på min lilla valp. Han är sjukt busig nu. Biter i ALLT. Men han är väldigt lättlärd, går redan utan koppel och är rumsren. Stolt*


Chow chows har lila tunga. Sjukt sött tycker jag. Min lilla björnunge. <3

Hoppas alla har det bra. Saknar er därhemma!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Klockren beskrivning av calea turzii aka st petersburg. därför ska jag flytta härifrån inom en snar framtid.

Anonym sa...

din hund är jätttesööt!

Anonym sa...

Hur mycket får man betala i månaden för en 1:a på calea turzii?

Alexandra sa...

Haha flytta så fort du kan! Lägenheten ligger på 2200 kr. Tack för hundkomplimangen, är så glad att jag har min lille valp <3 Kram

Anonym sa...

Ok, 2200 kr är ju iaf ok hyra för en nybyggd lägenhet. Själv bor jag nere på stan, men betalar 4400 kr/mån för en två på 55kvm. Känns dock värt det när man slipper klafsa omkring i lera bland prostituerade. Lycka till med att hitta nåt bättre.

Anonym sa...

Usch. Hoppas ni kommer därifrån snart. Kram Mamma

Anonym sa...

Hej min kära Alex =) Jag säger som Pia, hoppas ni kommer därifrån snart =) Måste också säga grattis till den fruktansvärt söta hunden =) Jag har lite glada nyheter att bjuda på! Det ser ut som att jag börjar resa mig upp, borsta av mig dammet och äntligen verkar solen lysa på mitt ansikte lite =) Med andra ord, jag har fixat resurser...tittar på dem just nu haha =D dvs att jag kommer i Juli =D om det går bra? Puss. Veronica

Alexandra sa...

Haha asså? Vunnit på lotto? Kan du inte komma nu på påsklovet??? Det är 18 grader här! Kom över några dagar? Hade varit sjukt kul:D Love ya! Puss

Anonym sa...

hej, en liten udda fråga, hoppas du inte tar illa upp. men vad använder du på ansiktet, alltså vilken foundation/puder? Du har så fin hy =)

Alexandra sa...

Tusen tack. Vad glad jag blir :D Jag använder clinique anti age =) Har gjort det i tre år ca. För mig fungerar den bäst men jag har väldigt torr hy :) Mvh - Alex

Anonym sa...

hehe tack för att du delar med dig av dina skönhetstips också förutom studietips =) jag är också en torris i hyn, riktigt jobbigt!
lycka till med plugget, och hoppas du slipper den hemska gatan snart! =)

Skicka en kommentar