Repetition

Genomgångarna i skolan är roligare denna terminen. Eftersom jag har studerat inför tentorna förra terminen har jag koll på det mesta i cellbiologi och fysiologi. Jag förstår inte riktigt hur jag kunde faila fysiologi, efter anatomi är det mitt favoritämne. Ångrar dock inte att jag har gått om. Jag älskar min klass och jag känner att jag lär mig allting från grunden nu. Tror jag kommer vinna på det längre fram. Just nu studerar jag muskelsammandragningar och aktionspotentialer.






Hunden mår jättebra. Han är redan rumsren (!) Men han är en riktig liten tuffing. Vi har ständiga kamper om vem som är pack leader ^^ Gäller att uppfostra honom med en fast hand men det är inte så lätt när han ser ut som en ledsen nallebjörn när man skäller på honom. Chow chows kan bli ganska bongstyriga om man inte uppfostrar dem rätt. Rasen är 3000 år gammal och användes förr som vakthund utanför buddhistiska tempel i Kina. (lite kuriosa)

Här är en staty som troligtvis avbildar en chow chow som vaktar utanför ett tempel:




Det kan man inte tro när man tittar på lille Yoda <3

Kram på er alla




3 kommentarer:

Anonym sa...

Känner du inte igen dig? Du var där när du var 14. Den förbjudna staden. //Mamma

Anonym sa...

hej! Jag brukar läsa din blogg och tycker att den är superbra! =) har själv funderat på att söka till cluj, och undrar hur det är med boende, är det lätt att hitta, och vad ligger snitthyran på i runda slängar? tacksam för svar! =)

Alexandra sa...

Hej hej. Det är inga problem att hitta lägenhet här. Jag gick ut på stan och letade agenturer och åkte runt och tittade på lägenheter tills jag hittade någon som passade. Det tog ca två veckor. Hyran är nästan som hemma. Just nu bor jag i en etta en bit från centrum och denna lägenheten ligger på 2500/mån. Innan det bodde jag i en fyra nära centrum och betalade 5000 kr/mån. Jag föreslår att du flyttar ihop med någon annan =)Lycka till! Mvh - Alexandra

Skicka en kommentar