Schackmatt




Vet inte om ni minns att jag skrev ett inlägg för någon månad sedan att jag skulle sopa mattan med Egill i schack. (han ägde nästan upp mig de få gånger vi spelade innan jag åkte till Sverige) Jag har spelat schack två till fyra gånger om dagen i ca fem månader medans jag var hemma så jag känner mig ganska vässad.

De två första matcherna vann jag, men inte utan motstånd. Tredje gången klurade Egill ut min stora svaghet i schack och jag blev ägd. Jag har ett stort handikapp i schack som jag ska jobba på. Önskar det fanns fler att spela med.

Tack för denna gången ejjan! Nu får du vässa lite. Två ett! ^^


Är det någon annan i Cluj som är bra på schack?? Kör gärna en omgång på Starbucks över en kaffe =) Let me know. Kram


7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Alexandra! Skulle du kunna ge en trogen läsare några råd i hur man pluggar bäst till biokemi, cellbiologi och fysiologi?? Dessa ämnen känns helt omöjliga att klara av att få godkänt på, så vilka tips som helst från erfarna dig skulle uppskattas (:

Anonym sa...

hej där, ville bara säga att du är en otroligt vacker tjej som dessutom verkar ha huvudet på skaft. en inspirerande blogg har du oxå! hoppas allt går bra för dig!

Alexandra sa...

Hej hej. Vad glad jag blir över alla fina kommentarer. Hur man bäst studerar är jag nog inte bästa personen att rådfråga. Klarade varken cellbio eller fysiologi :) I biokemin kämpade jag ganska mycket. Jag tog lärarens powerpointpresentation och läste på den tills jag kunde den utantill (efter varje lektion) sedan lärde jag mig tre saker till om varje sak jag lärt mig på powerpointen. Hade sobotta och en del böcker i biblioteket till hjälp. Fokusera på att bara lära dig det lärarna pratar om på sina genomgångar så ska det inte vara något problem. Och läs flera olika böcker tills du förstår. Vissa böcker beskriver otroligt bra och andra är helt oförståeliga. Jag tyckte det underlättade mycket att läsa i en svensk kemibok.

Hoppas det hjälpte! Kramar

ejjan sa...

Här framstår ju statistiken alldeles utmärkt! Fyfan vad kul att nån håller räkning i schacken.. ;)

Anonym sa...

Hej vännen. Hoppas allt går bra nere i rumänien. Din far hälsar =) Ta hand om dig! kram jimmy

Alexandra sa...

Hej Jimmy, hoppas allt är fint med dig. Hälsa min fina pappa tillbaka! Kram

ejjan sa...

re-match snart!

Skicka en kommentar