Zodiak

Nothing new *sigh*


Som sagt händer det inte mycket här på bloggen. Jag jobbar varannan dag och utöver det så hänger jag på gymmet eller umgås med min underbara mamma.

Eftersom jag inte har något nytt att komma med förutom att jag lirade CRYSIS idag (imba) så kan vi prata lite om stjärntecken. Jag skulle nog vilja se mig själv som en agnostiker, jag tror på gud men vet inte om jag köper bibeln. Som anatomiläraren brukar säga
"This can't all just be coincident"
Anywho, jag tvivlade på stjärntecken! Jag brukade läsa dem flyktigt på spårvagnen för skojs skull. Alltid samma skräp "En gammal relation ligger och gnager och du känner dig nere bla bla ta nya tag" mmm för det kan ju inte gälla precis vem som helst! Men om man läser de djupare studierna av våra stjärntecken, de som pekar på våra personlighetsdrag blir det väldigt intressant. Jag vet inte hur många gånger jag har kunnat gissa vad folk är för stjärntecken utefter deras personlighet. Ju mer jag läser om det ju mer fascinerad blir jag.

Jag är kräfta. Det absolut mesigaste stjärntecknet in the bunch, förutom kanske fisken då. Allt jag läst om mitt stjärntecken stämmer så otroligt väl, det är jag i ett ...krabbskal! Jag vet, skeptiker skakar på huvudet och säger att man ser det man vill se och sållar bort resten. Konstigt då att inget annat stjärntecken ens kommer nära min personlighet. Jag vet inte vad man ska tro riktigt men jag måste konstatera att det är väldigt intressant. Skulle så gärna vilja beställa mitt personliga horoskop.

Jag önskar såklart att jag var det tuffaste stjärntecknet, skorpionen... VARFÖR finns det så coola och starka saker som skorpioner och lejon och så tråkiga saker som kräfta och fisk!? Och vem vill vara en vattuman eller en stenbock?? :P man får väl vara nöjd med det man fått ^^



Här kommer mina starkaste kännetecken:

(intresseklubben står redo med papper och penna)

*Känslig/Beskyddande
*reserverad och avvaktande
*Hemmet och familjen betyder mycket
*God inlevelseförmåga i andra människors livsbetingelser
*Behovet av att känna stöd och trygghet tar sig ofta uttryck i en tendens att klamra sig fast vid det historiska, det förflutna, till exempel barndomsminnen, gamla ägodelar och tonårsförälskelser. Denna romantiker är känd för att ha ett påfallande bra minne samt samlarintresse av något slag.
*konstnärliga anlag
*sluter sig inom sitt skal
*överkänslig och har en benägenhet att oroa sig och ängslas
*närhet, stöd och trygghet är livsnödvändigt för en Kräfta.

Källa: http://www.annagranberg.com/kraftan.html

Det är riktigt läskigt hur bra det stämmer. Men som sagt, man har blivit det absolut mesigaste tecknet. Haha, Skör som en silkestråd :D

Har märkt att jag trivs bäst med:

*Vågen, även om detta tecken har otroligt svårt att komma till skott och bestämma sig!
*fisken, fast det blir inget slag i saken. Båda är för snälla
*Skorpionen, haha detta mystiska mörka tecken :D Vem går inte ihop med skorpionen? ^^
*Kräftan, måste säga att nästan alla kräftor jag träffat är otroligt fascinerande människor. Och det säger jag inte bara för att jag är det!


Hoppas inte att ni somnade. Blir mer allvar när studierna kör igång efter jul! Kram


7 kommentarer:

Anonym sa...

du har ändrat layouten va? den förra va bättre hehe, men bra blogg iaf =) vilken termin börjar du efter julen?

Alexandra sa...

Hehe ok, byter tillbaka. Jag börjar plugga igen den 22:a februari. Då läser jag om några ämnen från termin 2 från år ett. Längtar efter att få börja plugga igen :)

/Alex

Anonym sa...

det var mycket bättre hehe, ljust och snyggt! =) hoppas du får en bra skolstart! börjar du t3 men tentar av grejer från t2? anledningen till att jag undrar är att jag själv har funderingar kring läkarlinjen där =)

Anonym sa...

Tack så mycket. Jo jag trivs bättre med detta jag med. Nej jag kommer läsa om termin två nu. Fast jag läser bara de ämnen jag missade. Man måste ju ha ett visst snitt för att komma in i år två vilket jag ligger under. Men det ska det bli ändring på. Tycker du ska söka ner till skolan om du är intresserad. Jag vet inte många som har ångrat sig =)

Mvh

Alexandra

Anonym sa...

okej jag förstår, men du får se det från den ljusa sidan, du får en bättre grund i din utbildning, och dessutom är det vara ett halvår det handlar om. det är inte så mycket i det långa loppet. yes, har haft tankar på att söka till bl.a cluj, men har även sökt till danmark och norge och hoppas på att jag blir antagen. cluj verkar annars väldigt trevligt. kör hårt nu och lycka till!

Anonym sa...

grymt me astro alex! vi ska allt damma av vår gamle kristallkula när du kommer tillbaka! puss m (väduren)

Anonym sa...

Kan meddela att jag som skorpion inte känner igen mig alls i texten om detta tecken på hemsidan du länkar till. Även min bror är skorpion och på honom stämmer det om möjligt ännu sämre.

Mvh

Skicka en kommentar