Hur ska detta gå!?


Hur i hela fridens namn ska jag hinna med allt plugg!? Jag är så trött på denna skolan nu! Mest av allt är jag trött på mig själv. Jag borde plugga mer jag har bara ingen ork till det. Idag tex när jag skulle in och göra sluttentan i cellbiologi practical fick jag reda på att jag inte fick göra den innan jag betalat för de lektioner jag varit frånvarande ifrån. Vad är det för system!? Vi är äldre än sju och vi är fullt kapabla att planera upp våra studier! Jag hatar detta dagissystemet de kör med: "kommer du inte på lektionerna måste du betala för dem OCH ta igen dem ÄVEN om du var sjuk" Åååååååhhhhh!!!! Jag är så irriterad och trött på allt dels för att jag bara sovit tre timmar inatt eftersom jag var uppe hela natten och tokstuderade till en sluttenta som jag inte ens fick göra!!!!! De kommande veckorna kommer vara ett rent helvete nu eftersom det är ca 3 prov varje vecka och sedan kommer tentaperioden och då gäller det att klara av allt så att man inte sitter med massa underkända tentor som man måste göra om i början av nästa termin. Jag behöver verkligen ett lugnt och skönt lov nu! Är helt sönderstressad och vill helst bara försvinna från markytan. Hade jag haft en önskan här i livet just nu hade det varit att klara alla dessa tentor. Det känns dock helt omöjligt....

Men ni vet vad de säger -efter regn.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jas så är det Sandra, det är alltid lite bättre längre fram. Bara att kämpa på. Hoppas du är kry nu så att du slipper släpa på din förkylning också.
Vi ojar oss också lite över din situation men hoppas du skall ta dig ur den och studera vidare. Hoppet är det sista som överger människan som du vet.
Hälsar Siv och Kaj

Anonym sa...

Kom igen och kämpa på!
Det är alltid jobbigare när man ser slutet men det är klart att du fixar det. Det går och du kommer att vara jäkligt nöjd om du inte har någon släptenta. Kämpa! /Susanne

Skicka en kommentar