Inte långt kvar nu


Ännu en tisdag är besegrad!

Underbara cellbiologi

Nu är det tisdagkväll och man kan äntligen luta sig tillbaka efter en tung dag. Även om det inte är våran längsta skoldag är det utan tvekan den mest utmanande. Vi börjar med tre timmars cellbiologi från 08.00 till 11.00 sedan kastar vi i oss lunch för att sedan köra igenom den två timmar långa fysiologilektionen. Just nu tycker jag att det är ett av de roligare ämnena vi läser. Idag lärde vi oss hur man undersöker patientens reaktionsförmåga genom att tex undersöka reflexer och reaktion på smärta(i mycket liten form). Genom dessa lätta metoder kan man sedan lätt ta reda på om allt är som det ska hos patienten eller om vidare undersökning krävs.
Efter fysiologin är det dags för den fruktansvärda biofysiken. Hur jag någonsin ska klara den kursen är mig en gåta... Jag tyckte fysiken i gymnasiet var ganska rolig att läsa men detta är något helt annat. Men alltid ska det vara något :D




Nu studeras det på hög nivå här hemma. Anatomiläraren är stenhård med att vi ska ha superkoll och nästa tisdag är det seminarium i cellbiologin. Hehe märk väl mina mindre sunda matvanor i bakgrunden, det pågår en ständig kamp mellan mig och godissuget.

Saknar familjen så otroligt mycket nu! Det ska bli så roligt att se er igen :D Det blir någon gång i mitten av juli som det ser ut nu. Puss & kram!






0 kommentarer:

Skicka en kommentar