Hjärtintensiven!!

Jag måste nypa mig i armen!

Jag kan knappt tro det! Har precis fått erbjudande om att få komma och jobba på hjärtintensivavdelningen i Borås i sommar! Av alla jobb jag sökt var detta det jag ville ha absolut mest! Kardiologi är det jag vill jobba med i framtiden och jag kan inte fatta att jag faktiskt hade ett sådant flyt att jag fick just detta jobbet! Jag känner mig redo denna gången. Inte rädd eller skakig bara förväntansfull. Jag vill jobba nununu! 

Det är dags att repetera en hel del farmakologi. Beta-blokerare, diuretika osv. Jag är så glad att jag har lagt ner extra krut på kardiologi under utbildningens gång. Nu äntligen får jag komma ut och använda min kunskap! 

Jag har dansat runt här hemma ända sedan jag fick samtalet. Det känns som jag har vunnit på lotto! 

Det är nu det börjar på allvar, läkarlinjen går mot sitt slut och jag blir mer och mer invand i det svenska vårdsystemet för varje sommar som går. Framtiden känns så spännande! 

Idag känns det lättare att möta stormen i horisonten. 
Huvudet högt, ryggen rak. Jag är redo för nya utmaningar.




3 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis gumman. Är så glad för din skull. Och stolt....

Anonym sa...

Härligt! Stort Grattis!
/Sus

Susanne sa...

Härligt! Stort Grattis Alexandra!
/Sus

Skicka en kommentar