Det är lite mycket nu


Jag kommer dö i förtid! Skolan har knappt kört igång efter jullovet och det känns som om jag redan jonglerar med tusen brinnande klot. Tusentals måsten som måste tas itu med nu nu nu nu!! NU! 

Första prio är skolan. Jag har studerat under lovet men kände mig ändå inte supersäker idag på lektionerna. Jag måste studera ännu mer. Farmakologin och gastroenterologin känns viktiga inför framtiden och inte minst för att jag ska kunna göra ett bra jobb nu i sommar. På tal om jobb, det är redan dags att söka sommar vikariat. Jag har dragit i de få kontakter jag har samt ansökt som sjuksköterska till sahlgrenska. Det kan jag nog drömma om men jag drar i alla trådar. Jag vill inte åka till Norge och jobba! Visst det är mer pengar men jag klarar inte att vara ifrån familj och vänner hela året för några extra tusen i månaden! Jag hoppas jag får napp nu i Sverige. Drömmen hade varit att få jobba på någon kardiologimottagning. Hoppas hoppas!

Sedan har vi problemet med CSN. Jag får ju inte pengar nästa år vilket börjar skava i mitt huvud ordentligt nu. Det hänger över mig hela tiden och som vanligt känns min framtid oviss. Som vanligt finns det ett stort åskmoln där borta i horisonten och nu kommer det närmare med stormsteg. Jag vill ha lugn och ro omkring mig men tankarna springer runt i huvudet och de viskar till varandra om misslyckande och förlust. De håller mig uppe på natten och sliter sömnen ifrån mig. 

Ni vet den där känslan när man har så mycket att ta tag i att det tillslut blir så mycket att man bara lägger sig ner under tyngden och gör ingenting. För man vet inte vilken vinkel man ska börja tackla allt ifrån. Där är jag nu. Jag stirrar på alla stora måsten och jag funderar på hur i hela världen jag ska ta tag i allt. Samtidigt som tentaperioden lurar runt hörnet. Suck och stön.

Idag tog jag i alla fall tag i jobbansökningarna. Jag tror att det hjälper om man gör lite i taget. Då bevisar man för sig själv att man klarade av en liten del. En liten del blir tillslut en stor del och sedan jag man tagit en ganska stor tugga ifrån den där äckliga koagulationen av måsten.... 


Men det är väl så här det är att vara vuxen antar jag. Karusellen av företaganden och måsten slutar väl aldrig snurra? Och mitt i allt detta ska man försöka skaffa familj, hålla hälsan i schack, äta rätt, ha en hobby och hitta sig själv. Vem har ork och kraft till allt?? 


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej intresserad sida första gången jag här måste bara säga varför söker du inte hemåt finns en hel del platser, så slipper du alla skolavgift.

Anonym sa...

Fick en plats att transfera till Danmark, om du vill kan jag hjälpa dig att transfera dit alla som sökt har kommit in:)

Susanne sa...

Och ändå brukar det alltid lösa sig till slut :-)

Skicka en kommentar