Sista stora tentan!


Det är nästan klart nu! Jag har klarat alla sju tentor hittills. Minst 8 i alla ämnen! Det har gått bra. Nu är det bara en stor tenta kvar i farmakologi. Bilden beskriver ganska bra hur jag känner inför det. Farmakologi innebär att man ska memorera 1000 konstiga namn och kemiska reaktioner. Och min energi är så nära noll. Men jag blir taggad av att tänka på att det är så nära tills detta är över nu. Jag är snart klar för detta året! Jag har snart klarat mitt tredje år!! Helt sjukt. Men det finns ju en risk att jag inte sätter farmakologin nu. Det är fortfarande jättenervöst med tanke på sommarjobbet.

På måndag är det dags. Jag ger allt nu. Sista gnuttan energi ska kramas ur så jag slipper stanna kvar och göra omtenta. Tänk vad stolt jag kommer vara om jag har lyckats ta mig igenom hela detta året utan en enda omtenta! Hoppas hoppas!

Nu kör vi! Femte koppen kaffe!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar