Ingen rolig dag

Sluttentan i immunologin kändes inte alls bra. Tentaperioden har inte ens börjat på allvar och jag är redan smått modfälld. Jag är väldigt osäker på om jag klarar immunologin och imorgon är det sluttenta i den praktiska delen av hygien. Jag läser så gott jag kan men det är så svårt att hålla uppe fokuset non-stop. Och det hjälper inte att det är så otroligt ointressant. Vi ska lära oss om allt från sophantering på sjukhus till hur man undviker hörselskador i områden med mycket buller ifrån trafiken. Något av de mest ointressanta ämnen jag läst. Det är så att man självdör. Jag blir så irriterad att man ska behöva sitta och läsa sådant här när de stora tentorna är så nära. Jag vill bara bli klar med alla "korvstoppningsämnen" så fort jag bara kan så att jag kan ta tag i det som är viktigt. 

Den 13:e är det dags för semiologitentan. Jag gör både den praktiska och teoretiska delen samma dag. Jag kommer få bunkra upp med mat hemma så att jag kan plugga varje vaken timma från och med imorgon. Semiologin är något jag värderar väldigt högt. Jag har jobbat hårt denna terminen och denna gången vill jag ha tian. Men just nu känns det osäkert. Trotts att jag läst så mycket under terminen känns det som att man aldrig kan vara riktigt säker. 

Jag känner hur mycket denna månaden kommer slita på mig. Ångesten börjar redan riva i mig. Sömnlösheten är redan här och dagar som denna känns det väldigt tungt. Men allt jag kan göra är att läsa. Läsa och läsa och sedan läsa lite till....


1 kommentarer:

blåklint sa...

Inte hänga för mycket läpp utan resa sig från askan som fågeln fenix...precis som jag gjort de senaste dagarna. Nya kollegieblock införskaffade och nya tag ! kram

Skicka en kommentar