Patologisk fysiologitenta imorgon

Det är full fokus på normalvärden nu. Elektrolyter, hormon, blodgaser, enzymer osv. Vi ska räkna en del och det är mycket att läsa om syra-bas reaktioner och anjongap. Det känns lite skakigt just nu. Jag har ganska bra koll på det praktiska men teoretiska känns tveksamt. Jag hade svårt att få upp motivationen igen efter patologin. Den tog verkligen mycket av min energi. Och ännu har vi inte fått resultaten från tentan...

Efter denna tentan imorgon är det dags för den fruktade farmakologin. Jag är verkligen jätteorolig! Jag kommer satsa allt för att klara den. Sedan är det värsta över. Då är det bara en tenta kvar. Sedan är detta över. Men kan inte tänka på det nu. Känns väldigt långt borta. Det är mycket slit kvar innan jag kan blicka tillbaka och ta in allt. Just nu är det bara framåt som gäller. Framåt till varje pris, inte stanna upp för något. Tänk ångvält.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar