Nya lägenheten

Nu är jag nästan helt inflyttad i den nya lägenheten. Det känns ovant och väldigt trångt i den lilla ettan men jag har jobbat med att göra den personlig hela helgen så nu börjar det kännas lite bättre. Mest saknar jag utsikten jag hade.

Så här ser vardagsrummet/sovrummet ut. Det är ett litet etage där sängen står och under har jag soffan och bokhyllan. Precis till vänster finns ett litet köksbord vid fönstret som fungerar som plugghörna.

Soffan var täckt i rött sidenmaterial vilket jag inte kunde leva med (hatar rött) så jag köpte en stor tygbit och slängde över den. Hade jag haft en bredare ekonomi hade jag fixat soffkuddar, det får bli senare. Detsamma gäller tavlor. Den stora rektangeln på väggen är ett element. Aldrig sett sådana förr. De värmer väldigt bra och det känns lyxigt att ha ett i badrummet som annars brukar vara så kallt. Jag har också gott om plats för alla skolböcker och häften jag samlat på mig under åren.

Sängen är stor och det känns mysigt att det är så lågt i tak på den lilla övervåningen. Det blir lite vindsvåningskänsla.

Smink och smyckebord är organiserat och klart naturligtvis. Jag gillar att det finns en heltäckningsmatta här uppe. En riktig myshörna.

Värre är det med toaletten och köket. De är båda otroligt små och gröna. Jag gillar inte starka färger. Jag är väldigt vit och beige när det gäller färger i en lägenhet.



Men jag tycker vardagsrummet väger upp för minikök och starka färger :)

Jag har pluggat från och till på genetiken hela veckan, mycket om olika typer av aneuploidi samt komplikationer vid non-disjunction. Jag hoppas att det ger utbetalning imorgon på genomgången.

På MCS-labben pratade vi om publicering av artiklar inom medicin(något som vi kommer ha användning av om vi tex. skulle vilja doktorera senare)

Epidemiologin satte igång med världens fart. Hade jag inte skrivit ut och tagit med mig material från förra året hade jag aldrig kunnat hänga med så som jag gjorde. Det handlar som sagt mestadels om matematiska formler och statistik. (ryser)

Nu är det läggdags. Jag har verkligen inget liv nu för tiden. Jag har till och med gått och önskat att helgen ska vara över fortare så jag kan få gå på genetiklektionen. Denna veckan är det dags att återuppta gymmet också. Jag var så sjuk hela förra veckan att jag inte rörde mig ur sängen när jag inte var i skolan. Ska bli skönt att komma igång igen. Det är som de säger, man blir en ny människa av träningen. På insidan och utsidan.

Tack för att ni kikade in!

6 kommentarer:

Pia sa...

Va fint gumman. Längtar till maj när jag får se det på riktigt.
Kram

blaklint sa...

Men va mysigt du har gjort det, förstår att du saknar din utsikt ja me ;) men jag tycker du har lyckats att göra det fint med små medel trots allt ! härligt att du mår bättre och att förkyldningen släppt, må gott....kram

blåklint sa...

förresten lite nyfiken hur det ser ut med sminkprodukter och liknande i rumänien är det lätt att få tag på de internationella som vi har i sverige som maybelline, loreal, clinique och liknande. Vet och ser att du är duktig på smink något trevligt att tipsa om ?

blåklint sa...

så får ja se om min plånbok tillåter det ;)

Eric sa...

Verkar ju vara en mysig lägenhet du hittat! Jag längtar tillbaka till Cluj! :) Ska åka och hälsa på vänner där om några veckor.

Alexandra sa...

Kul att ni gillar lägenheten. Jag trivs mer och mer för varje dag. När det gäller smink har Rumänien det mesta som finns i Sverige. Själv använder jag en foundation från dior just nu: Nude natural glow hydrating makeup. Passar bra nu när jag har så blek hy. En av de bättre foundations jag provat :)Smink är snäppet billigare här men priserna går upp helatiden. Alla märkesvaror finns samlade i en stor butik som heter Sephora, där finns allt ifrån loreal till lancome. Så det går ingen nöd på fåfängan, hehe.

Förstår att du längtar tillbaka hit Eric, jag vet inte hur jag ska klara mig när jag kommer tillbaka till Sverige. Det är något väldigt speciellt med Cluj.

Kram!

Skicka en kommentar