Nedräkning

Nu är det snålt med uppdateringar jag vet. I'm sorry. Har så mycket att göra men inget riktigt intressant att skriva om för det mesta. Det är ju som sagt jobb för hela slanten. Jobbar nästan jämt och gör jag inte det så sover jag eller hänger på www.gamespot.com och dreglar över alla nya spel som ska komma. Vill bara att tiden ska flyga iväg just nu så jag får kasta mig på skolböckerna (Känns som att jag skriver det jämt) Då blir bloggen lite roligare också ^^



Runt den 18:e februari kommer jag befinna mig på Clujs gator igen och ge mitt allt för att klara de sista tentorna. Försöker klämma in allt så gott det går nu, vill hinna säga hejdå till vänner och familj i Göteborg innan jag åker iväg i nästan ett halvår samt jobba så mycket som det bara är möjligt så att jag kan överleva utan CSN. Hej jag heter Alexandra och jag kommer leva på bönor i ett halvår ^^

Jag har ju varit i Egypten nu ett tag på jobb. Spenderade nyår där och allt. Det var väldigt spännande. Såg pyramiderna och dök i röda havet bland delfiner bla. Havet såg ut som om det var gjort av kristall. Härlig omväxling från mörka Sverige som just nu är så kallt att jag inte ens vill skriva om det. Skitväder. Jag hann också se sfinxen, vandra in i en moské (iklädd slöja) vandra på Kairos gator (fruktansvärt nedgången stad, Rumäniens slum ser välpolerad ut i jämförelse, och jag som tyckte Peking var nedgånget på sina ställen.. i was wrong. Skulle inte bo i Kairo för pengar.) Fick också tillfälle att rida på kamel och stå öga mot öga med Tutankhamons mask(stavning någon) Just nu har jag inte så mycket bilder men lägger upp lite bilder från staden vi bodde i. Ett riktigt paradis minst sagt.



Ah, den bleka turisten på vift i varmare klimat. Degen efter var jag röd. Alltid samma sak.


Här är staden vi bodde i. Helt underbar som sagt

Var mäktigt att se detta i verkligheten. Fransmännen har förstört en del av sfinxens ansikte då de försökte riva den. Mycket synd. De säger att pyramiderna var släta och täckta av guld för längesedan. Önskar att jag hade kunnat se det. Kul att människan har åstadkommit något vackert här på jorden också.

Precis så här såg det ut när jag snorklade. Kunde inte tro mina ögon :D Simma med delfiner är nog det coolaste jag gjort. Hoppade från relingen när jag såg dem bredvid båten. De bara tittade på mig, jag antar att de är vana vid turister =))


Haha kom och tänka på en skön typisk-Alex-konversation som uppstod här om dagen:

Alex: Poesi är sliskigt. Tycker det är ganska lame.
X: Jasså?
Alex: Fast när jag var yngre skrev jag massa dikter....
X: Mm, var det innan du började spela dum?
Alex: Spela Doom!? Aaa det lirade jag massa. Gillade det senaste men inget slår ju känslan när man spelade doom 1 som liten! blablabla

Ibland tänker inte jag.. Nu är det dags att hoppa i säng. Jag har drömt om avatar nästan varje natt sedan jag såg den. Försöker acceptera att jag aldrig kommer få bli en navi... :( Känner mig så meningslös.

Hoppas alla har det fint! Saknar er. Snart är jag i Cluj igen!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

fina bilder =)

Anonym sa...

Hejsan
Jätte bra blogg! Keep up the good work. :-)

Jag undrade om du kunde tala om för mig vilka ämne du läser i Cluj. Jag hade tänkt ansöka dit 2011 (när jag är klar med gymnasiet)

Anonym sa...

Hej hej, kul att du gillar bloggen! Detta året (år ett) har jag läst: Anatomi, cellbiologi, biokemi, biofysik, datorkunskap, fysiologi, bioetik, betendevetenskap, rumänska och första hjälpen. =)

Mvh - Alexandra

Anonym sa...

Ah, intressanta ämnen. Undrar hur det kommer att gå för mig och rumänska. :P Jag är inte typen som lär sig språk snabbt, hehe. Vilken av ämne är tuffast?

Alexandra sa...

Jag tyckte informatiken var riktigt jobbig (datorkunskap) Biofysiken var inte heller så kul =)

Skicka en kommentar