Fredag igen


Även denna fredagskväll tillbringar jag på mammas soffa. Har just slängt ihop lite mat till oss och hoppas att det ska smaka. Det är det minsta jag kan göra antar jag då jag bor här utan att betala hyra medans jag jobbar.

Jag har bestämt mig för att åka ner tidigare till Rumänien än jag först planerat. Är det något jag lärt mig så är det att ingenting är säkert där nere. För att få koll på läget gäller det att vara på plats. Vill dubbelkolla så att allt är klart med betalning, kvitto, kurser osv. Mycket gott om Rumänien som sagt men deras byråkrati kan liknas vid ett barnkalas.

Vill passa på att be om ursäkt till alla som fortfarande ska ha pengar av mig. Vet att det inte finns något att skylla på men jag försöker betala tillbaka till alla så gott jag kan. I slutet av denna månad skall alla lån vara tillbakabetalda och jag ska äntligen ligga på 0 och kan börja spara till Rumänien. Får ju inte CSN på ett ganska långt tag nu. Fattar fortfarande inte att jag gick på en sådan fet mina. Är fortfarande extremt arg på mig själv för att det blev så här. Inte mycket att göra åt nu dock.

Gick och lånade rumänskaböcker på biblioteket här om dagen och fick reda på att det bara fanns kassettband att lyssna på… Öh kassett vaddå? Kommer knappt ihåg vad det är. Blev ett projekt i sig att bara att få tag i en bandspelare :D Men nu är det fixat och jag strosar runt på Stockholms gator med Rumänska ständigt i lurarna. Min rumänska vän Mihai ger mig en läxa i det rumänska språket en gång i veckan och det funkar ganska bra. Lärde känna honom genom world of warcraft, vi var i samma guild i något år och när jag skulle ner och studera i Rumänien visade det sig att han bodde i Bukarest. vad är oddsen!? Han har hjälpt mig väldigt mycket där nere. Multumesk foarte mult!

Har äntligen tagit mig tid att skaffa skype! Ska försöka sparka igång mikrofonen ikväll och hoppas att det ska funka. Ni som har frågor om utbildningen får gärna adda mig så får ni snabbare svar på era frågor: alexandra1987_romedicine

Vad mycket text det blev nu haha och mer ska det bli Jag tänkte nämligen lista topp 3 snyggaste männen just nu!

På en stadig första plats har vi huvudpersonen i favoritfilmen Avatar. Ajaj. Mina damer och herrar, Sam Worthington!


På andra plats har vi gamla hederliga Persbrandt. Bra grejer tycker jag.


Nu var det längesedan Russel Crow såg ut så här men på sin tid var han nästan hetast av alla.


Alex gillar karlakarlar XD




Och nu till något annat. Jag är så sjukt deprimerad!! Jag kan inte riktigt släppa att jag aldrig kommer till pandora. I förrgår såg jag Avatar för 6:e gången (jag betalar inte för dessa biobesöken bara så att alla vet, haha inte som att jag lägger typ 500 kr på biobesök) Läste detta alldeles nyss och är glad att se att andra har samma problem som jag.
http://mobil.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article6419627.ab;jsessionid=EAB9B0308C81B3177BEB5BD9649BBC3A


Kanske vi kan stråla samman och återskapa pandora någonstans? Typ på dreamhack…? Är någon på?
Har sett den så mycket nu att jag kan replikerna OCH har börjat lära mig språket. Na’vi då alltså. Jag är sci-fi besatt. Inga konstigheter. Ska man klaga på något när det gäller avatar är det väl att vi har sett storyn innan. Ehum Poccahontas… Annars kan jag inte klaga på något.

Tusen tack James Cameron för en av tidernas absolut bästa filmer!

2 kommentarer:

Anonym sa...

avatar e den bästa filmen genom tiderna!!!!!

Skicka en kommentar