Bara rumänskatentan kvar!




Ännu är det inte över. Jag är klar med fysiologi, histologi och mikrobiologi. Jag väntar fortfarande på histologiresultatet. Det kommer på måndag. Men tentan kändes jättebra så jag är väldigt säker på att jag är klar med alla de tre stora tentorna nu.

I fredags skulle jag gjort rumänskan men jag fick inte göra den så jag måste komma tillbaka den fjortonde. Det är så irriterande nu när jag är så nära att den minst viktiga tentan ska krångla och dra ut på tiden. Vill bara vara fri nu och njuta av att känna att allt mitt slit äntligen har lönat sig och att tentorna ligger bakom mig för den här gången.

Hittade ännu ett guldkorn i biblioteket. Önskar att jag hade hittat denna boken tidigare. Den förklarar otroligt bra och upplägget är fantastiskt.


Har bott i den i några veckor nu. Ibland är det svårt att se helheten när man bara läser lärarens material så böcker som denna gör studierna lättare. Det tar längre tid att läsa men sedan sitter det på ett annat sätt när man får en utförlig grundförståelse.

Usch vad mycket skräckhistorier man har hört nu om trean. Patologifysiologi, farmakologi, morfologi och semiologi ska tydligen vara riktiga utmaningar. Tycker det har varit ganska utmanande från och till detta året måste jag erkänna. Är det någon som har rekommendationer på bra böcker i dessa ämnen får ni gärna kommentera/maila.

Jag hoppas att allt är klart nu på fredag! Ska bli så skönt att ta tag i mig själv, börja simma och färga min två decimeter långa hårutväxt. Har bortprioriterat mig själv helt nu i några månader. Aldrig varit såhär förfallen.

Kramar!

6 kommentarer:

Anonym sa...

rang and dale- pharmacology, samt farmakologi- den heter så, kommer ej ihåg författaren men det är en grön bok! lycka till!

Anonym sa...

Hur svårt är det egentligen att klara en tenta?

Alexandra sa...

Tack för tipset, ska kolla upp boken asap! Olika tentor är olika svåra att klara. Tentor som anatomi och fysiologi är väldigt svåra medan tex psykologi och bioetik är lättare :)

Anonym sa...

Håller tummarna för dig imorgon gumman. Stooor kram

blaklint sa...

håller tummarna jag med ! det värsta är redan bakom dig nästan

Anonym sa...

GRATTIS!!!! =D Hoppas du kommer hem nu dååå =)
Puss./Veronica

Skicka en kommentar