Påsklov!

Äntligen är mamma här på besök igen! Vi har strosat nere på stan en del och hon har lagat mängder av god mat till mig. Vilken lyx! Frysen är överfull av infryst mat nu. Vad skulle man göra utan sin mamma? Här kommer lite bilder från helgen:


Cluj står i blom! Finns det något vackrare träd än magnoliaträdet?



Lite bilder från den botaniska trädgården i centrum.

Det blev en del fikande på diverse uteserveringar.


Bara en bråkdel av all god mat mamma lagat!

Så här ser huset ut som jag bor i. Högst upp är min balkong där Yoda brukar spendera sina dagar :)

Tur att mamma kom så jag fick komma ut och njuta lite av den vackra staden jag bor i.


Cluj-Napoca i mitt hjärta.


Annars är det mest fysiologiplugg som gäller nu över lovet. Jag har att göra så att det räcker och blir över.

Hoppas ni hade en trevlig helg! Nu ska jag ta hand om min lilla mamma innan hon åker hem imorgon. Kram!

4 kommentarer:

Eva W sa...

Ser härligt ut.. Kan inte låta bli att följa din logg och fundera på om jag skulle våga o klara det.. Att läsa en så tung utbildning som läkare på engelska, i ett land lång bort.. Jag hade ju bestämt mig för det till hösten men fått lite kalla fötter o känsla av att jag inte skulle klara det..Men du ser ut att fixa det galant och stor trivas där..

Alexandra sa...

Hej Eva

Javisst är Cluj vackert! Du får gärna lägga till mig på msn om du vill fråga om utbildningen: alexandra_merzolez@hotmail.com
Det var helt klart en utmaning att lära sig allt på engelska. Speciellt i biokemin där alla grundämnen bytte namn. Men man kommer in i det bara man läser på fritiden. Jag trivs fantastiskt bra här men det finns folk som har kommit hit och åkt hem redan första veckan. Jag rekommenderar att du åker ner hit först och kollar läget innan du bestämmer dig. En resa tur och retur ligger på ca 1000-1500 kr om du bokar i god tid.

Kram!

joanna sa...

åååå vad det såg mysigt ut, ta hand om din mamma å bli ompysslad av sin. jag pysslade om min också under påskhelgen det jag kunde och hann då jag lyfte blicken från mina skolböcker. hon fyllde år den 24 april nämligen, blev endel planterande av nya perenner i föräldrarnas trädgård ! den ser så vacker ut staden Cluj !

Anonym sa...

hur har det gått med yodas operation?

Skicka en kommentar