Veckouppdatering!

Glest med uppdateringar igen, jag vet. Det har varit mycket dessa veckorna. Jag bor fortfarande hos Sandra men jag klagar inte. Har haft det jättemysigt. Men jag hatar att bo i väskor och påsar. Ska bli fantastiskt skönt med en garderob igen!

Veckan har sprungit förbi i högt tempo som vanligt. På onsdag är det seminarium i fysologi, just nu läser vi om njurarnas funktion på en väldigt detaljerad nivå. Det är inte svårt men mindre intressant så jag får tvinga mig själv att tugga mig igenom sidorna.



Här kommer lite bilder från veckan som gick:

I fredags var det nästan 20 grader varmt! Fantastiskt vad en klarblå himmel kan göra med humöret.


Tog lite bilder på väg hem från skolan igår. Det är så mysigt med alla små stånd utspridda på torget. Cluj badade i solsken och ljudet av gatumusikanternas musik gjorde staden om möjligt ännu vackrare. Jag kommer på mig själv med att le ofta när jag går till och från skolan. Behöver jag säga igen att jag älskar Cluj-Napoca? :)



Ovan är lite bilder jag tog under mikrobiologilektionen. Överst visar läraren oss en bakterieodling på en agarplatta. (svårt att förklara på svenska) Vi får titta på olika bakterier som bildat kolonierpå en "grund" som tex buljong eller blod. Just nu lär vi oss mycket om streptokocker.


Yodisen mår bra. På bilderna springer han fritt på Sandras bakgård. Han är så lycklig när han får nosa på allt i egen takt utan stress. Älskade hund.


Har äntligen fått mig själv till att rita lite igen. De första bilderna är några av mina underbara vänner här i Cluj samt min mellersta kusin. Jag hoppas ni ser vem det är på den sista bilden :D Jag är mest förvånad själv att jag fick till det, jag har aldrig riktigt gett porträtt en chans. Jag hoppas det blir mycket mer målande när jag har tid. Det är ett väldigt avslappnande fritidsintresse. Får mig att koppla bort tankarna i några timmar.

Idag (lördag) blir det en lugn kväll. Jag har blivit sjuk igen men det brukar blåsa över på några dagar. Passar bra nu när jag måste hålla mig inne och plugga. Hoppas ni får en trevlig helg!

3 kommentarer:

blaklint sa...

ahhh vad fint, kullersten och alla dessa stånden , älskar dem, tycker det är så roligt och se det, det är ju just det som är det dumma med sverige att det finns för lite sånt här. Porträtt måleri är svårt, har gett mig på det tidigare bla. på min numera bortgångna älskade mormor men det är inte så lätt, du är ju sjukt duktig! House e ju klockren. krya på dig.

Anonym sa...

Gå in coh rösta för att få direktflyg från Cluj till Sverige!!!
http://www.airportcluj.ro/index.php?set_lang=en

Anonym sa...

hej, vilken fin jacka du har, var har du köpt den?

Skicka en kommentar