Nuså!

Vilken vecka det har varit! Jag har äntligen ÄNTLIGEN lyckats flytta ut. Det var så mycket att städa och packa att jag betvivlade att det någonsin skulle bli klart. Nu är mina saker utspridda lite överallt och jag bor hos en tjejkompis för tillfället. Yoda är med såklart.

Det är så skönt att kunna ligga ner och ta det lugnt lite. Dessutom har jag internet igen. Har varit helt avstängd från omvärlden ett tag.

Här kommer en liten sammanfattning på veckan som gått:

Den 28:e februari körde skolan igång med högsta växel och jag är därmed inne på min fjärde termin! Det roligaste denna terminen är genetik, om jag skulle välja. Förra måndagen fick vi nosa lite på rättsmedicin. Hur det fungerar när man identifierar DNA osv. Fysiologin är alltid intressant. Idag tog vi varandras blodtryck tex. De andra ämnena känns lite gråa men allt är roligt när man förstår det! (har jag insett på äldre dar)



Vi har fått en helt ny skolbyggnad med jättefina salar! Jag är så glad. Allt är fint! Till och med toaletterna!


Det är så kul att se att skolan går åt rätt håll. För tre år sedan såg det ut så här:


Tiden flyger. Kan inte fatta att det har gått tre år...

På fritiden brukar vi sitta i biblioteket. Jag älskar utsikten! Synd bara att det är så fruktansvärt varmt. Önskar att de kunde skaffa aircondition! Då hade jag orkat sitta och plugga längre.

Nu måste jag kasta mig i säng. Ser fram emot att kunna sova avslappnat i åtta timmar. Det var ett tag sedan.

Kram och godnatt!




8 kommentarer:

Anonym sa...

Så fina lokaler! Kram

blaklint sa...

Härligt att se att terminsavgifterna som stiger för varje år investeras i studenterna, både inhemska och utländska. Kan tänka mig att det uppskattas väldigt !

Anonym sa...

men hur kan du vara inna på termin 4? borde du inte vara termin 6? har du misslyckats ett år?

Anonym sa...

ähhh du får ta å läsa bloggen, mera vissa kurser prioriterades inte och sen så ger inte csn pengar om man in te fått betyg så då får man åka hem å jobba ett tag å samla nya krafter, hon har inte misslyckats ett år!

Anonym sa...

o vad kallar du det när man inte tar poäng? lyckad??? klart det är misslyckad!

Alexandra sa...

Javisst är det kul med nya lokaler! Är så glad att skolan går åt rätt håll :) Snällt att jag blir försvarad, men det är ingen fara, skitungen som skriver kommentarerna har uppenbarligen ett behov utav att försöka provocera mig. Har man en blogg så drar man alltid på sig idioter. Jag fokuserar på alla fina motiverande kommentarer.

Kramar

ejjan sa...

Nu får du ta och slänga över några sköna bilder på min mejl istället! Se så!

blaklint sa...

Till den där anonyma ... den personen som är misslyckad är den som ger upp alldeles för lätt. Den som är lyckad är just den som sätter sig upp på hästen efter att man blivit avslängt åter igen och åter om igen... Finns så många olika anledningar till att saker och ting inte går som man vill alla gånger men det är den långa vägen som är mödan värd. Ser hela tiden hur det sticker folk i ögonen att andra kämpar för då passar man på att trycka ner och klanka på andra. kan det vara den svenska jantelagen ? för i så fall säger jag Åt HELVETE med den ! kämpa på kram Joanna

Skicka en kommentar