Tentaperiod


Ännu en tentaperiod har kört igång. Det känns som om tiden står still. Jag vaknar i tystnad, läser i tystnad, äter i tystnad, lägger mig under tystnad och sedan börjar jag om igen. Man vet att det är tentaperiod när ögonen är röda hela tiden för att man sitter inne och läser hela dagarna och kvällarna. 

Jag känner mig hoppfull inför denna tentan. Jag kan mycket både övergripande och detaljkunskap. Jag behöver bara limma fast allt på rätt ställe i hjärnan. Det har ju hänt förr att jag blir så nervös under tentan att jag får en black out och glömmer sådant som jag egentligen vet. Det får inte hända denna gången. 

På torsdag gör jag den skriftliga delen av tentan och på fredag gör jag den praktiska. Sedan är denna modulen över! Vi kör igång redan nästa vecka med den nya modulen. Jag hade behövt några dagar av vila känner jag men det är inte mycket att göra. Det kommer vara full fokus på pediatrik (barnmedicin) och barnkirurgi. Jag är inte så exalterad över det. Det är inte riktigt min grej, jag är lite för känslig när det kommer till sjuka barn. Modulen är ganska tung också. Långa dagar och tidiga morgnar varje dag i veckan precis som denna modulen. Det är ett lite för högt tempo känner jag. Jag hoppas att modulen efter jul blir lite lättare.

Nu på jullovet ska jag hem till familjen äntligen. Vi har pratat om att ta ett lån så att jag kan fortsätta mina studier här nere nu när jag inte får CSN. Det är som jag har sagt tidigare, jag hade aldrig kommit dit jag är idag utan hjälp ifrån min familj. Jag har verkligen haft tur!



Älskade föräldrar. Jag har sådan tur som har er bakom mig! Det gäller resten av familjen också. Mormor och morfar, farmor, Birgit, bröder och morbror Mats. Ni ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Erat stöd har tagit mig långt och gjort mig till den jag är idag. 

Håll nu tummarna på torsdag och fredag för min största tenta detta året. Den betyder mest för mig eftersom det är kardiolog jag vill bli. Det måste bli bra betyg! 


1 kommentarer:

Elisabeth sa...

Jag håller tummarna. Du är jätteduktig! Det går bra!

Skicka en kommentar