Tacksam



Just nu är det en väldigt bra tid i livet för mig. Allt går så bra. Ibland undrar jag om man får ha det så bra som jag har det. Det går inte en dag utan att jag stannar upp och är tacksam för allt.

Allt det som har hänt med skolan fram tills nu har bidragit till att jag uppskattar allt så mycket mer. Jag har varit så nära på att förlora denna chansen så många gånger. Därför blir jag så irriterad när folk klagar på utbildningen. Folk tar verkligen detta för givet. Det kommer jag aldrig göra. Vi har sån tur som har chansen att få studera medicin här i Cluj-Napoca.

Jag känner att jag upprepar mig mycket angående detta men jag vill verkligen understryka att jag gör det absolut bästa jag kan med den chansen jag har fått. Jag har aldrig kämpat så mycket för något som jag har gjort för att få stanna kvar och studera medicin. Det har verkligen varit värt det.

Det stora torget framför kyrkan på piatsa Uniri har blivit min symbol för allt jag har gått igenom. I fem år har jag korsat torget till och från skolan och tittat upp mot kyrktornet och undrat hur framtiden kommer se ut. Jag minns mörka dagar då jag tittat upp och bett om en chans till, och ljusa dagar som för ett halvår sedan då jag äntligen fick beskedet att jag skulle få stanna på universitetet. Eller dagen då jag fick min första tia i anatomi. Soliga dagar då jag ofta stannat upp på torget och suttit mig ner för att titta upp mot kyrktornet och bara vara tacksam för allt.



Äntligen är stormen över och jag är ute på andra sidan. Allt jag behöver fokusera på nu är tentaperioder och sommarjobb. Inga sömnlösa nätter eller mörka dagar av ovisshet och ångest. Ingen mer risk att behöva åka hem och börja om från ruta ett. Allt är bra nu.

Jag ville göra detta inlägget för att ännu en gång passa på att tacka er som gjort det möjligt för mig att få stanna kvar här. Det är tack vare er som jag är där jag är idag.

Mormor och morfar

Mats och mamma

Ni är fantastiska! Jag har sagt det så många gånger men kan inte säga det nog. Tusen tack till er.








6 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så vacker och ser verkligen ut som en läkare !! Du kommer klara dig fint och bli en bra läkare <3

blaklint sa...

Åhh vad du såg vacker ut ! :) ps. .. nu e det bestämt ska jobba på sjukhus i oslo :) i sommar

Anonym sa...

Jag är så glad för din skull och stolt. Det värmer i en mammas hjärta. Du har klarat de jobbigaste trösklarna. Att kunna känna tacksamhet är väldigt viktigt. Det innebär att du kan leva i nuet , vilket är en bra egenskap att använda sig av när man behöver stanna upp lite. Nu håller vi tummarna för sommarjobb. // Kram

Anonym sa...

Vilket inspirerande inlägg! Kommer till mycket hjälp för en ny student som mig. Du, jag har mejlat dig, kan du vara vänlig o kolla din inkorg och svara när du kan? :) tusen tack

Anonym sa...

Jättekul att läsa din väskrivna blogg när man själv drömmer om läkarstudier!

Är jätteimponerad av hur du klarat så svåra studier i ett främmande land.

En sann förebild för oss med läkardrömmar!

/M

Anonym sa...

Du är riktigt stark som klarat alla motgångar! Gillar verkligen att läsa din blogg, så inspirerande. Och du skriver en bra kombination av studier och livet. Lycka till med allt! :)

Skicka en kommentar