ÅR FEM ÄR KLART





Nu är det klart! 


År fem är bakom mig och nu är det bara ett år kvar tills jag är färdig! Igår skrev jag den sista tentan för året och idag sitter jag hemma i Sverige i mammas kök och njuter av en kopp riktigt kaffe. 

Detta året har gått riktigt bra. Alla tentor är avklarade, det har inte varit några problem med dekanatet, allt har flytit på och det känns så skönt! Det har varit ett väldigt lärorikt år. Även om vissa delar har kännts tunga så som att ta sig upp de tidiga iskalla vintermorgnarna och åka buss till pediatriklektionerna som jag verkligen avskydde. Men det har också varit roligare stunder så som kardiologimodulen. Jag ville aldrig att den skulle ta slut. 
Jag har lärt mig mycket detta året och jag är nöjd med arbetet jag har lagt ner på mina studier. Jag har utvecklat en effektiv studieteknik och min motivation att läsa och lära är högre än någonsin.

Om några dagar börjar jag jobba. Det blir hjärtintensiven i Borås även denna sommaren. Jag känner mig hemma där och ser fram emot att få jobba med att hjälpa människor igen. Jag siktar på att jobba hela sommaren så mycket jag bara kan. Pengarsituationen detta året har inte varit rolig och jag vill inte leva så som jag gjort i ett år till. Att jobba hela sommaren skulle hjälpa mig mycket. 

Till alla er som skriver och frågar om hur man ansöker till universitetet osv måste jag erkänna att jag inte har en aning. Allt ser annorlunda ut idag från när jag kom hit år 2008 så jag kan tyvärr inte hjälpa er med det även om jag önskar att jag kunde.


Nu ska jag gå ner till stranden och lägga mig och sola i sommarvärmen. Jag har några få dagar innan jobbet nu då jag bara ska ta det lugnt och umgås med familj och vänner. Jag kan inte fatta att året är över! Det har varit högt tempo och det känns som jag just kastats av en karusell och det snurrar i huvudet fortfarande. Jag måste stressa ner och slappna av. 

Hoppas ni njuter av det fina vädret. Tack för att ni kikade in! 



0 kommentarer:

Skicka en kommentar