Praktiska tentan i pediatrik


Gud vad nervös jag var idag! Jag fick ångra bittert att jag inte gav mer under terminen i detta ämnet. Jag var så nervös att jag skakade. Vi fick alla varsin patient att undersöka och ställa diagnos på. Efter det fick vi gå och prata enskilt med professorn i pediatrik som även är vice dean för universitetet. Det får inte nerverna att lugna sig precis. Jag stammade från och till och blandade ihop lite grejer här och där men på det stora hela gick det ganska bra. Förvånansvärt bra med tanke på att jag inte studerat lika hårt som jag brukar. Gud vad skönt att ha detta bakom sig nu! Praktiska tentan är alltid värst. Jag är bra på att läsa och lära mig och sedan göra bra ifrån mig på papper, men när det gäller att prata öppet är det värre. Jag önskar att jag inte blev så nervös. Fattar inte att det är lika jobbigt nu efter så många år här nere!

På fredag skriver jag den teoretiska delen och sedan är denna modulen klar! Vad skönt det ska bli!! Känns som om den har hållt på en evighet. Och jag har verkligen vantrivts varje sekund. Men jag kommer ge mitt allt nu det lilla jag har kvar. Läsa tills jag deckar och sen läsa lite till. Håll tummarna!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar