Vinter i Transsylvanien






Nu är det snart jul och det märks i Cluj!
Rumänerna slår på stort när det gäller julpynt. Hela staden är dränkt i glitter och ljus och idag kom snön! Passar utmärkt att vi just har klarat av första kapitlet i anatomin "upper extremity" Provet avklaredes i förra veckan och jag tror att det gick bra. Skönt att ha det bakom sig. Nu är det dags att beta av "lower extremity" tror att det kommer gå bättre nu när man vet hur man ska orientera sig bland alla muskler nerver artärer och vener. Innan jag åker hem till sverige den 13:e är det dags för sista provet denna terminen i biokemi. Jag vill inte ens tänka på det. Jag och kemi är inte precis vänner. Klarade mig precis över godkänt på det senaste biokemi provet....
Men nu till helgens händelser! I fredags tog jag och Sandra igen vår förlorade tid tillsammans samt firade alla prov vi hittills klarat av. Kvällen inleddes med ett besök på (gissa..) Tokyo! Som vanligt. Jag är inne i någon slags sushi frossa. Får hoppas att det blåser över.


.....Jag är alltid lika förvånad över hur god laxen är i Rumänien....


Jag beställde som vanligt en "salmon plate"


Vi blev ett sällskap på ca 20 pers. Supermysigt!

Sedan bar det vidare till Iulius mall där Sandra och jag skulle "belönings-shoppa" varsin outfit inför kvällen. Innan vi åkte hem till mig för att göra oss i ordning slängde vi i oss världens godaste kaffe på Starbucks.


Sandra haffade den här snygga toppen och jag fastnade för en klänning.


Vi hade väldigt roligt och hann med 3 klubbar innan vi kände att det var dags att ta sig hem. Tack för det sötnos!

Aj vad tjejigt det blev nu men det kan man allt behöva när man står och gräver i lik hela veckorna! :P Resten av helgen har jag spenderat framför Warcraft, går dock olidligt långsamt att levla, skaffa bot?. Hann med lite bowling ikväll också så det har varit en händelserik helg. Nu blir det sova av! Kram på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv sötis, grymt trevligt hade vi =)! Puss!

Anonym sa...

Hej Alexandra. Så du kommer hem till jul?? Vad roligt, kommer du till din pappa på juldagen då? I så fall ses vi där. Hoppas du har det bra. Vi ser fram emot att träffa dej igen och få höra mer om livet i Rumänien. Många kramar Daniel, Jill och Elias

Skicka en kommentar