Andra modulen år fem

Modul ett är slut och kardiologin ligger tyvärr bakom mig. Jag kommer verkligen sakna det! Jag har ännu inte fått resultatet från tentan och jag har varit väldigt besviken över hur den teoretiska tentan var upplagd nu över helgen. Det var mycket frågor om lungor och sådant som inte rör hjärtat. Jag hade gått in för allt som har med kardiologi att göra 100% och jag la lite mindre ansträngning på lungorna. Så himla surt. Praktiska gick jättebra så jag hoppas att det kan väga upp till minst en nia i slutbetyg... Jaja ingen ide att må dåligt över det nu. Den nya modulen är redan igång och till min stora förvåning tyckte jag det var riktigt roligt idag!



Vi har redan täffat massor av barn i åldrarna ett till tolv. Det är otroligt vilken energi man får av dem! Det är helt annorlunda från allt jag gjort tidigare. Jag kände mig så lycklig när dagen var slut trotts att jag fortfarande är lite sliten från första modulen. Jag hade helt klart valt att bli barnläkare om det inte var så att jag är så känslig när det kommer till barn. Sjuka barn sliter alldeles för hårt på mig och jag skulle inte kunna hålla mig proffessionell i en sådan situation.

Det är lite tråkigt att vi har så långa dagar nu igen. Vi hade verkligen behövt hämta oss lite. Men schemat vi har nu är lika tungt som förra modulen. Men jag är så glad att jag tycker det är roligt. Jag trodde att jag skulle få gå en hel modul och lida nu. Allt blir så mycket lättare när man kan finna glädje i det man gör.



Nu är det vinter i Cluj. Jättekallt och en del snö. Men det är så vackert nu när de har suttit upp juldekorationerna och man går hem genom stan i allt ljus. Det blir så mysigt.






Igår var det Rumäniens nationaldag och jag hade första parkett för att se fyrverkerierna. Man ser dem precis ut genom mitt fönster. Det var otroligt pampigt. Och skönt att kunna titta på allt i värmen över en kopp kaffe. 


Jag har en bra känsla angående denna modulen. Även om det är långa dagar och långt till skolan nu så kommer jag nog inte behöva studera och prestera lika hårt som jag gjorde under modul ett. Jag ska försöka slappna av mer och njuta av att vara med barnen. Det är mest tankarna kring lånet som upptar mitt huvud just nu. Men jag försöker att fokusera hundra procent på skolan nu så får jag ta allt annat sedan. Tack för att ni kikade in! Hoppas ni får en fin kväll.





2 kommentarer:

Anonym sa...

det kommer ordna sig Alexandra :) heja dig vännen

Anonym sa...

http://www.med.lu.se/utbildning/internationella_moejligheter/stipendier SÖK stipendier.... fredrika bremer?

mvh

Skicka en kommentar