Ljus




Jag kan fortfarande inte riktigt tro det men det löste sig faktiskt med betyget idag!

Jag lyckades övertala ledningschefen på gymnastiken att följa med mig ner till sekreteraren. Väl där hittade de tillslut mitt försvunna betyg. På bara några minuter var alla mina bekymmer som bortblåsta. All denna oro som byggts upp under de senaste månaderna har lyfts från mina axlar och det välbekanta lugnet efter stormen har infunnit sig ännu en gång. Det känns aldrig så i stunden men efter regn kan man sannerligen försäkra sig om att det kommer solsken.




Tänk att denna lilla papperslapp avgör min framtid. Här har jag äntligen fått ett intyg på att jag har behörighet i gymnastik. Det tog sin lilla tid och ansträngning men jag nådde äntligen målet. Det trodde jag faktiskt inte denna gången. Jag tackar min lyckliga stjärna för medvinden (och envisheten).


Och vad har jag lärt mig av detta (som mamma brukar fråga). Som jag har sagt förut: jag har lärt mig den bittra läxan att inte ta något för givet. Att alltid dubbelkolla allt och ligga steget före. Detta får bli mitt mantra.

Jag kunde inte sova inatt av nervositet och hela morgonen kallsvettades jag och hade hjärtklappning. Det har inte riktigt släppt ännu. Är helt utpumpad av all spänning som släppt så nu blir det raka vägen i säng redan klockan 20.30. Passar bra när det är tidig informatikgenomgång imorgon.



Idag var en väldigt bra dag

1 kommentarer:

ullabritt sa...

Hej
Det kändes ju betryggande.Måste kännas helt underbart.Kämpa på!
Hälsn Ulla-Britt

Skicka en kommentar